Kampenjazz Sesongåpning // Rohey Taalah & Martin Myhre Olsen

søndag 7. september kl 20:00, 250 kr / 160 kr / Under 18 år gratis
Dørene åpner kl. 19:00

Facebook-event

Rohey Taalah: vokal, Martin Myhre Olsen: saksofoner

Foto: Thor Egil Leirtrø

Et duoformat er som et åpent landskap, her kan alt skje. Når Taalah og Myhre Olsen framfører jazzstandarder eller låter av Joni Mitchell og andre, er det ikke coverversjoner. Låtene får nytt liv, og ny mening i duoens framføringer. Når Myhre Olsens saksofonlinjer danser rundt Taalahs markerte vokal og diksjon, fanger det interessen, det skjerper appetitten på mer vakker musikk.

For jazz er ikke toner og akkorder. Jazz er det som ligger mellom alle tonene, det er i formidlingen dens kraft framkommer. Lite uttrykker det bedre enn dansen, samspillet, mellom Taalahs vokal og Myhre Olsens saksofoner. Noen ganger i parallelle løp, andre ganger i kontrapunktiske mønstre, de fyller hverandre ut, de kontrasterer og poengterer.

Det er to musikere kjenner hverandre godt musikalsk og som utfyller hverandre. Dette gir rom for variasjon, og gjør hver låt til en distinkt, unik og personlig levert komposisjon.

There is no greater thrill, than what you bring to me!

Kampenjazz kan kontaktes på kampenjazz@gmail.com

Billetter:
Medlemmer av Kampenjazz, studenter, musikermedlemmer av Norsk jazzforum: 160 kr.
Ordinær: 250 kr.
Under 18 år: gratis